środa, 18 marca 2015

Nie ma twojej firmy w Google?Wiele tracisz

Krótki tekst na temat metod promocji strony w internecie, takich jak pozycjonowanie opole oraz o kampaniach AdWords.

Pozycjonowanie jako konkurencyjny biznes w Polsce

SEO jako branża w Polsce jest świeża, co nie oznacza, ze nie ma dużej konkurencji na tym rynku. Gdyż jest już teraz dużo firm , które zajmują się SEO, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii łatwa, aczkolwiek nie każdy się do takiej pracy nadaje. Wymagana jest ogromna wiedza na temat działania wyszukiwarek oraz zaplecze do SEO. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.


Trochę podstaw z dziedziny pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces i seria działań , której celem jest wzrost pozycji zadanej strony w wyszukiwarkach. W założeniach jest to bardzo łatwe, jednak jeżeli przechodzimy do zastosowania tego w praktyce nie jest to już takie proste. Przy SEO trzeba wziąć pod uwagę bardzo dużo czynników na przykład: obszar na który dana strona zakłada swoją działalność, ilość fraz i wiele innych ważnych rzeczy. Wspomniałem już, że jest to proces, więc na efekty trzeba czasami poczekać kilka miesięcy. Mamy dużo metod na pozycjonowanie, ale o tym w innej części artykułu.


Liczne metody pozycjonowania

Optymalizować pod wyszukiwanie można na dużo sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Czyste seo to metody w pełni etyczne i legalne, główne założenia są takie by nie zaszkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Takie pozycjonowanie to metoda, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, bez ryzyka wyrzucenia strony z wyszukiwania. Jest też 'czarne' seo jest to odwrotność białego seo i daje bardzo szybki krótkotrwały efekt i najczęściej kończy się na realnym spadku pozycji strony w wyszukiwaniu. Smutne jest to, że dużo pozycjonerów używa tą właśnie metodę, co dla dobra internautów jest sprawnie wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.


Frazy do pozycjonowania i ich dobór

Dobór słów do pozycjonowania to ważna sprawa, ponieważ to od tego zależy czy nasza strona na dane słowa pojawi się w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla dobrego pozycjonera sprawa doboru słów kluczowych to bardzo istotny etap rozpoczęcia działań SEO. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, gdyż mogą one nie zgadzać się z treścią strony i kompletnie nie pasować do pozycjonowanej strony, co może zaowocować totalnym brakiem efektów działań SEO. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie SEO. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.


Bomby w pozycjonowaniuStare i nowe algorytmy wyszukiwarek

Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.


Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz